Pozivamo vas na BUVLJAK KOD EDISONA vol.3
Povodom Europskog tjedna smanjenja otpada i konzumerističkog Crnog petka, Buvljak kod Edisona u svom trećem izdanju poziva na održivi odnos s modom, racionalnu...
072 123 456 je broj Zelenog telefona, servisa na koji građani diljem Hrvatske mogu prijavljivati razne okolišne probleme, tražiti informacije, te davati svoje prijedloge, a dežurni na telefonu, aktivisti iz organizacija civilnog društva, prenose informaciju nadležnim institucijama.
U razdoblju od 1.1.2016. do 30.6.2016. građani su Zelene telefone Hrvatske kontaktirali 1263 puta.
Kao i prijašnjih godina i ovoga puta po broju zaprimljenih prijava najviše se ističu kategorije otpad i zelenilo.
Unutar kategorije otpad u prvoj polovci godine zaprimljeno je 457 prijava što čini više od 36% od ukupnog broja prijava. Građane najvećim dijelom brine neprimjereno odlaganje i zbrinjavanje otpada odnosno ilegalna odlagališta otpada. Pozitivna promjena u zaprimljenim prijavama je povećan broj upita o mogućnostima odvojenog odlaganja pojedinih vrsta otpada.
U kategoriji zelenilo na razini Mreže Zelenih telefona zaprimljeno je 177 (14,01%) prijava građana. Osim čestih prijava građana iz urbanih sredina koje se odnose na održavanje javnih zelenih površina povećan je broj prijava parcela na kojima raste ambrozija.
Grafikon 1; zaprimljene prijave u prvoj polovici 2016. godine na razini Mreže Zelenih telefona:
Na Zelenom telefonu Eko Pana, koji pokriva područje Karlovačke i Ličko-senjske županije, u spomenutom razdoblju zaprimljene su 82 prijave.
Gotovo polovica od ukupnog broja prijava zaprimljena je u kategorijama otpad i vode.
Tako je u kategoriji otpad zaprimljeno 25 prijava (30.86%), od čega 14 prijava divljih odlagališta otpada, dok su u ostalim slučajevima građani tražili informacije o pravilnom zbrinjavanju otpada.
Slijedi kategorija vode sa 15 prijava (18.52%) gdje su se pozivi najčešće odnosili na nepropisno ispuštanje otpadnih i fekalnih voda u okoliš (vrlo često izravno u rijeke), te izgradnju malih hidroelektrana na rijekama.
Grafikon 2; zaprimljene prijave u prvoj polovici 2016. godine na Zelenom telefonu Eko Pana:
Iako je jedan od ciljeva Zelenih telefona potaknuti građane na aktivno sudjelovanje i samostalno rješavanje okolišnih problema činjenica je da su najveći dio prijava građana aktivisti Zelenih telefona prenosili nadležnim institucijama i rješavali samostalno. Iznimne su situacije u kojima građani traže savjete, odnosno upute kako da sami riješe određeni problem. Vjerojatno je jedan od razloga strah od javnog istupanja na što upućuje podatak da čak 67 % građana prijavitelja na razini Mreže Zelenih telefona želi ostati anonimno.
Ta je brojka znatno niža na području koje pokriva Eko Panov Zeleni telefon; naime, tek 35 % građana zatražilo je da ostanu anonimni, no to ipak ne znači da je preostalih 65% samostalno rješavalo probleme.
Iako raste broj građana koji nam se obraćaju tek nakon što sami nisu uspjeli u rješavanju problema (nadajući se kako će Eko Pan imati više uspjeha sa nadležnim službama) još uvijek su u većini građani koji nisu spremni samostalno rješavati probleme.
«Sadržaj ovog teksta isključiva je odgovornost Pan-a, udruge za zaštitu okoliša i prirode i ni na koji se način ne može smatrati da odražava gledišta Europske unije i Ureda Vlade Republike Hrvatske za udruge.»
Komentari su zatvoreni
Nije moguće komentirati ovaj post.