Početna » Novosti » Zeleni telefoni Hrvatske u 2015. godini zvonili su 2707 puta, a onaj Eko Pana 131

 

Zeleni telefoni Hrvatske u 2015. godini zvonili su 2707 puta, a onaj Eko Pana 131

 

mzt-ipa

Na Zelene telefone Hrvatske zaprimljene su 2707 prijave građana u razdoblju od 01. siječnja do 31. prosinca 2015. godine. Analizu poziva pripremile su članice Mreže Zelenih telefona u sklopu projekta “Partnerstva za okoliš” financiranog od strane Europske unije i sufinanciranog od Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Zeleni telefoni zaprimaju prijave građana o problemima okoliša iz cijele Hrvatske na jedinstveni 072 123 456 broj za Hrvatsku.

I dalje se najveći broj poziva od ukupnog broja odnosi na kategoriju otpad, čak 37% (996) prijava, čime se nastavlja trend prijašnjih godina.

2015 - pozivi prema kategorijama

No za razliku od prijašnjih godina kada se najveći dio prijava unutar ove kategorije odnosio na neprimjereno odlaganje i zbrinjavanje otpada odnosno ilegalna odlagališta otpada u ovom razdoblju povećan je broj upita o mogućnostima odvojenog odlaganja pojedinih vrsta otpada kao i upita o mogućnostima povećanja broja kontejnera i kanti za prikupljanje i u konačnici građane zanima gdje završava odvojeno prikupljeni otpad.

Pretpostavljamo da je razlog tome trendu povećanje razine svijesti građana o potrebi primjerenog zbrinjavanja otpada i njegovog odvajanja prema različitim vrstama.

Od ostalih kategorija ističu se prijave unutar kategorija zelenilo (293 prijave) i voda (270 prijava).

Unutar kategorije zelenilo najčešće su prijave građana iz urbanih sredina, a odnose se na održavanje javnih zelenih površina konkretno sječu stabala u gradskim parkovima, alejama i sl. Vrlo često riječ je o redovnim održavanjima, no kako građani nisu upoznati s planovima redovnog održavanja gradskih poduzeća koja skrbe o javnim zelenim površinama, njihova zabrinutost je po našem sudu opravdana.

Smatramo da je osnovni propust poduzeća koja skrbe o javnim zelenim površinama njihova netransparentnost u radu odnosno pružanje informacija građanima o planovima održavanja javnih zelenih površina. U većini županija unutar ove kategorije pristiže i veliki broj prijava parcela na kojima raste ambrozija.

Iako Mrežu čine “morske” i “kopnene” udruge zajednički problem koji unutar kategorije vode prijavljuju stanovnici svih županija je nezakonito pražnjenje septičkih jama i ispuštanje fekalnih voda. Također, građani reagiraju i na neuobičajene mrlje koje primijete u rijekama, morima i jezerima.

Najveći dio prijava aktivisti Zelenih telefona rješavali su samostalno, bez direktne suradnje s pozivateljima što ukazuje na dva moguća problema: manjak znanja i informacija kod građana te njihov “strah” od posljedica prijave.

Ovom potonjem ide u prilog i činjenica da je još uvijek više od 50% prijava na Zeleni telefon anonimno.

2015 - Broj prijava po udrugama

Najveći broj prijava pristiže na Zeleni telefon Zelene akcije, čak 1115 prijava.

____________________________________________________________________________________________________________________________

Broj prijava na Zeleni telefon Eko Pana je u porastu u odnosu na prethodnu 2014. godinu kada ih je zaprimljeno ukupno 96.

Kao što je slučaj i kod Mreže Zelenih telefona jest kontinuirano velik broj prijava u kategoriji OTPAD. Tako se je tijekom 2015. godine čak 41% od ukupnog broja prijava odnosio upravo na ovu kategoriju. Unutar ove kategorije suočavano se istim tipom prijava kao i kolege iz Mreže.

2015 - Eko Pan - udio u pozivima po godinama

Od ostalih kategorija najviše se ističu VODE sa 23% (30 prijava) i ZELENILO sa 12 % (16 prijava). Osim najčešće prijavljivanog problema – ispuštanje otpadnih i fekalnih voda izravno u okoliš u naseljima i mjestima koja su izvan sustava javne odvodnje – u ljetnim mjesecima znatan je i broj prijava koje se odnose na ograničavanje ili onemogućavanje pristupa rijekama od strane vlasnika zemljišta koja leže uz rijeke. Takvo je ponašanje nedopustivo budući da su vode Zakonom o vodama definirane kao opće dobro koje ne može biti predmetom privatnog vlasništva pojedinca već služe na korištenje svima.
Prijave u kategoriji ZELENILO uglavnom su se odnosile na probleme vezane za javne zelene površine (ambrozija, rušenja stabala i sl.).

Od osnutka Zelenog telefona 1999. godine pa do danas na Zeleni telefon Eko Pana pristiglo je ukupno 1216 prijava građana.

U početku je Zeleni telefon Eko Pana pokrivao područje grada Karlovca, Siska i Koprivnice, a od 2002. godine područje Karlovačke te Ličko-senjske županije. Statistike poziva kroz godine pokazuju izrazito mali broj prijava s područja Ličko-senjske županije. Mišljenja smo da je razlog tome neinformiranost tamošnjih građana o postojanju Zelenog telefona Eko Pana stoga nam je cilj što više se približiti lokalnoj zajednici kako bi ih potaknuli na aktivnije sudjelovanje u rješavanju pitanja vezanih za okoliš i prirodu.

Oznake: ,

Komentari su zatvoreni

Nije moguće komentirati ovaj post.

IZDVOJENE NOVOSTI »

Vesela božićna radionica za djecu – izrada prirodnih sapuna

Vesela božićna radionica za djecu – izrada prirodnih sapuna

  Pozivamo sve mališane na veselu božićnu radionicu izrade prirodnih sapuna, koja će se održati u ugodnom i kreativnom okruženju uz vodstvo Ivane Stilinović,...

 
ZERO WASTE SCHOOLS – škole kao pokretači promjena za održivu budućnost

ZERO WASTE SCHOOLS – škole kao pokretači promjena za održivu budućnost

Može li škola biti mjesto gdje se svaki dan uči kako stvarati manje otpada i živjeti u skladu s prirodom? Upravo to je cilj novog međunarodnog projekta ZERO...

 
Šuma nas zove, tamo je škola: Više od 300 učenika otkrivalo prirodnu i kulturnu baštinu uz Klijanca i Pupa

Šuma nas zove, tamo je škola: Više od 300 učenika otkrivalo prirodnu i kulturnu baštinu uz Klijanca i Pupa

Više od 300 učenika trećih i četvrtih razreda osnovnih škola Banija, Skakavac, Dragojla Jarnević, Švarča, Mahično i Turanj do sada je sudjelovalo u terenskim/izvanučioničkim...