Vesela božićna radionica za djecu – izrada prirodnih sapuna
Pozivamo sve mališane na veselu božićnu radionicu izrade prirodnih sapuna, koja će se održati u ugodnom i kreativnom okruženju uz vodstvo Ivane Stilinović,...
Na Zeleni telefon Ekološkog društva Pan – Karlovac u prvom tromjesečju 2012.godine zaprimili smo ukupno 64 poziva građana. U odnosu na isto razdoblje u 2011. godini broj poziva je veći za više od 3 puta (19 poziva).
Analizirajući zaprimljene pozive utvrđeno je da se najveći broj poziva odnosi na kategoriju OTPAD ( 36 poziva ili 56,2%) čime je nastavljen trend iz prijašnjih godina kada su problemi s otpadom kod građana izazivali najviše pozornosti.
Na drugom mjestu nalazi se kategorija ŽIVOTINJE (8 poziva ili 12,5%), što objašnjavamo povećanom zabrinutošću građana za životinje tijekom izrazito hladnog mjeseca veljače. Kategorija RAZNO (7 poziva ili 10,9%) zauzima treće mjesto po broju poziva, gdje su svrstani svi upiti građana koji se ne pripadaju standardnim kategorijama. U kategoriji VODE (6 poziva ili 9,3%) najčešće je prijavljivano ispuštanje sadržaja septičkih jama i fekalija u vodotokove i kanale za oborinsku odvodnju. U kategoriji ZRAK (4 poziva ili 6,2%) prijave građana uglavnom su bile vezane za širenje neugodnih mirisa iz kanalizacijske mreže, osobito u središtu grada, kao i problem sa radom CS Grad u sklopu ISPA projekta. Također je zaprimljen jedan poziv u kategoriji RUDARENJE.
Povećan broj poziva pokazatelj je prepoznavanja Zelenog telefona kao servisa na usluzi građanima, a ujedno i kontinuiteta u radu Zelenog telefona koji u okviru Eko Pana djeluje već deset godina.
Provođenje projekta “Eko Eho” (Zeleni telefon) na Radio Mrežnici financiranog od strane Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva zasigurno je utjecao na povećani broj poziva. Sudjelovanje u nacionalnoj akciji “Zelena čistka” kao i započeto mapiranje divljih odlagališta u Karlovačkoj županiji, te praćenje i izvještavanje o značajnijim problemima od strane lokalnih medija utjecali su na vidljivost Eko Pana na županijskoj razini, kao i provođenje ostalih projekata i aktivnosti tijekom proteklih godinu dana. Ističemo da je u kategoriji OTPAD povećan udio poziva kojima se građani žele informirati o mjestima za odlaganje raznih vrsta otpada (EE, baterije, krupni otpad i dr.) što dovodi do zaključka da kod građana raste svijest o potrebi odvojenog sakupljanja otpada. Također ističemo kao problem nepostojanje lako dostupnih reciklažnih dvorišta u gradu Karlovcu i ostalim gradovima u županiji, što građanima uvelike otežava pravilno odvojeno zbrinjavanje otpada.
Smatramo da su jedinice lokalne samouprave u proteklim godinama poduzele vrlo malo ili gotovo ništa kako bi se uspostavio učinkoviti sustav odvojenog sakupljanja otpada. Kao jedan od preduvjeta potrebno je u većini jedinica lokalne samouprave (gradovi, općine) odrediti lokacije za reciklažna dvorišta kroz prostorno plansku dokumentaciju. Pri određivanju lokacija izuzetno je bitno da su ona lako dostupna građanima kako bi sustav u praksi doista i mogao funkcionirati.
Eko Pan putem Zelenog telefona u svakom izravnom kontaktu i razgovoru nastoji potaknuti građane na aktivno uključivanje u rješavanje problema. Građani u velikoj mjeri nisu upoznati sa svojim pravima prema tijelima javne vlasti, ali ponekad i obvezama. S druge strane djelovanje javnih službi svojom sporošću i tromošću građanima ne daje povjerenje. Tijela javne vlasti uglavnom nisu odgovarala na prijave u zakonom predviđenom roku ili su odgovarale tek nakon žalbe drugostupanjskom tijelu. Kao primjere loše prakse navodimo sanitarnu inspekciju, inspekciju zaštite okoliša i Ministarstvo zdravlja, dok su odgovori Vodovoda i kanalizacije d.o.o. primljeni u zakonskom roku.
Daljnom analizom primjećeno je da su se na Zeleni telefon više javljale žene (36 poziva ili 56,2%) dok je udio muškaraca manji( 28 poziva ili 43,8%). Također, broj anonimnih poziva (27) manji je od neanonimnih (37) što smatramo pozitivnom trendom.
Komentari su zatvoreni
Nije moguće komentirati ovaj post.