Vesela božićna radionica za djecu – izrada prirodnih sapuna
Pozivamo sve mališane na veselu božićnu radionicu izrade prirodnih sapuna, koja će se održati u ugodnom i kreativnom okruženju uz vodstvo Ivane Stilinović,...
Na Zelene telefone Hrvatske zaprimljene su 2707 prijave građana u razdoblju od 01. siječnja do 31. prosinca 2015. godine. Analizu poziva pripremile su članice Mreže Zelenih telefona u sklopu projekta “Partnerstva za okoliš” financiranog od strane Europske unije i sufinanciranog od Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.
Zeleni telefoni zaprimaju prijave građana o problemima okoliša iz cijele Hrvatske na jedinstveni 072 123 456 broj za Hrvatsku.
I dalje se najveći broj poziva od ukupnog broja odnosi na kategoriju otpad, čak 37% (996) prijava, čime se nastavlja trend prijašnjih godina.
No za razliku od prijašnjih godina kada se najveći dio prijava unutar ove kategorije odnosio na neprimjereno odlaganje i zbrinjavanje otpada odnosno ilegalna odlagališta otpada u ovom razdoblju povećan je broj upita o mogućnostima odvojenog odlaganja pojedinih vrsta otpada kao i upita o mogućnostima povećanja broja kontejnera i kanti za prikupljanje i u konačnici građane zanima gdje završava odvojeno prikupljeni otpad.
Pretpostavljamo da je razlog tome trendu povećanje razine svijesti građana o potrebi primjerenog zbrinjavanja otpada i njegovog odvajanja prema različitim vrstama.
Od ostalih kategorija ističu se prijave unutar kategorija zelenilo (293 prijave) i voda (270 prijava).
Unutar kategorije zelenilo najčešće su prijave građana iz urbanih sredina, a odnose se na održavanje javnih zelenih površina konkretno sječu stabala u gradskim parkovima, alejama i sl. Vrlo često riječ je o redovnim održavanjima, no kako građani nisu upoznati s planovima redovnog održavanja gradskih poduzeća koja skrbe o javnim zelenim površinama, njihova zabrinutost je po našem sudu opravdana.
Smatramo da je osnovni propust poduzeća koja skrbe o javnim zelenim površinama njihova netransparentnost u radu odnosno pružanje informacija građanima o planovima održavanja javnih zelenih površina. U većini županija unutar ove kategorije pristiže i veliki broj prijava parcela na kojima raste ambrozija.
Iako Mrežu čine “morske” i “kopnene” udruge zajednički problem koji unutar kategorije vode prijavljuju stanovnici svih županija je nezakonito pražnjenje septičkih jama i ispuštanje fekalnih voda. Također, građani reagiraju i na neuobičajene mrlje koje primijete u rijekama, morima i jezerima.
Najveći dio prijava aktivisti Zelenih telefona rješavali su samostalno, bez direktne suradnje s pozivateljima što ukazuje na dva moguća problema: manjak znanja i informacija kod građana te njihov “strah” od posljedica prijave.
Ovom potonjem ide u prilog i činjenica da je još uvijek više od 50% prijava na Zeleni telefon anonimno.
Najveći broj prijava pristiže na Zeleni telefon Zelene akcije, čak 1115 prijava.
____________________________________________________________________________________________________________________________
Broj prijava na Zeleni telefon Eko Pana je u porastu u odnosu na prethodnu 2014. godinu kada ih je zaprimljeno ukupno 96.
Kao što je slučaj i kod Mreže Zelenih telefona jest kontinuirano velik broj prijava u kategoriji OTPAD. Tako se je tijekom 2015. godine čak 41% od ukupnog broja prijava odnosio upravo na ovu kategoriju. Unutar ove kategorije suočavano se istim tipom prijava kao i kolege iz Mreže.
Od ostalih kategorija najviše se ističu VODE sa 23% (30 prijava) i ZELENILO sa 12 % (16 prijava). Osim najčešće prijavljivanog problema – ispuštanje otpadnih i fekalnih voda izravno u okoliš u naseljima i mjestima koja su izvan sustava javne odvodnje – u ljetnim mjesecima znatan je i broj prijava koje se odnose na ograničavanje ili onemogućavanje pristupa rijekama od strane vlasnika zemljišta koja leže uz rijeke. Takvo je ponašanje nedopustivo budući da su vode Zakonom o vodama definirane kao opće dobro koje ne može biti predmetom privatnog vlasništva pojedinca već služe na korištenje svima.
Prijave u kategoriji ZELENILO uglavnom su se odnosile na probleme vezane za javne zelene površine (ambrozija, rušenja stabala i sl.).
Od osnutka Zelenog telefona 1999. godine pa do danas na Zeleni telefon Eko Pana pristiglo je ukupno 1216 prijava građana.
U početku je Zeleni telefon Eko Pana pokrivao područje grada Karlovca, Siska i Koprivnice, a od 2002. godine područje Karlovačke te Ličko-senjske županije. Statistike poziva kroz godine pokazuju izrazito mali broj prijava s područja Ličko-senjske županije. Mišljenja smo da je razlog tome neinformiranost tamošnjih građana o postojanju Zelenog telefona Eko Pana stoga nam je cilj što više se približiti lokalnoj zajednici kako bi ih potaknuli na aktivnije sudjelovanje u rješavanju pitanja vezanih za okoliš i prirodu.
Komentari su zatvoreni
Nije moguće komentirati ovaj post.