Početna » Zeleni Kutić » 48. Ljudi proizvodi

 

48. Ljudi proizvodi

 

Stvari se koriste, a ljudi vole. Problem današnjeg društva je što volimo stvari, a ljude iskorištavamo.
Jedna od boljih ilustracija objavljenih povodom posljednjeg smaka svijeta prikazuje dva starčića iz Muppet showa kako komentiraju: „Ovo je najgora apokalipsa ikad!“. Smak svijeta ne samo da se nije dogodio, nego je već idućeg dana zaboravljen, zajedno s činjenicom da se nekoliko godina prodavao kao vrlo uspješan proizvod. Knjige, suveniri, putovanja, filmovi, oprema za preživljavanje, kupovalo se sve, kao da novac doslovno pokreće svijet pa se moralo trošiti kako sve ne bi stalo i nestalo. No, bilo je mjesta gdje takva roba baš nije najbolje išla. Recimo, kod nas. U ovoj zemlji previše je toga već odavno stalo pa je tako i strah od smaka svijeta prošao bez veće napetosti.
Željeti, to nam je svojstveno. Ako nemamo ništa, željeti ćemo nešto, ako imamo sve, željeti ćemo još više. Marketinška industrija i postoji upravo zbog toga. Kad ljudi ne bi željeli, većina proizvoda suvremenog društva ne biti niti postojala. Marketing služi tome kako bi nas naveo da želimo stvari koje nam nisu ne samo nužno nego uopće potrebne. Stvarima se divimo, obožavamo ih, čuvamo i cijenimo kao da su žive. Stvarima smo toliko zadivljeni da se često ne usudimo pitati, ili istražiti kakvo je njihovo porijeklo, iz kakvih uvjeta dolaze, tko ih je i kako izradio te koliko bio plaćen za to, ne pitamo se niti koliko je oduzeto iz prirode i njenih resursa za stvaranje proizvoda koji nosimo, jedemo, ili koristimo.
Marketing nastao oko smaka svijeta banalizirao je i pretvorio u proizvod povijest i kulturu jednog čitavog naroda. Svaki put kad nepromišljeno trošimo novac na nepotrebne stvari, podržavamo upravo takav odnos prema svijetu, a time i nehumane procese u kojima te stvari nastaju.
Lijepo je kad sebe, ili nekog odlučimo razveseliti nekom sitnicom. A još je ljepše kad sebe, ili nekog odlučimo voljeti. Jer, stvari nas ne mogu voljeti. Ali, drugi mogu.

Komentari su zatvoreni

Nije moguće komentirati ovaj post.