Početna » Novosti » SJEDNI, TRI! Ocjena i analiza suradnje Zelenih telefona Hrvatske, nadležnih službi i građana u zaštiti okoliša i prirode

 

SJEDNI, TRI! Ocjena i analiza suradnje Zelenih telefona Hrvatske, nadležnih službi i građana u zaštiti okoliša i prirode

 

Sve je počelo prije 26 godina s idejom o pokretanju telefonske linije na koju građani mogu prijaviti problem u okolišu ili dati prijedloge, a dežurni na telefonu prenose informaciju nadležnim institucijama. Tri godine kasnije ideja je, pod nazivom Zeleni telefon, realizirana u Zagrebu, u udruzi Zelena Akcija.

Danas čak 10 udruga za zaštitu okoliša, okupljenih u Mrežu Zelenih telefona, prima prijave građana iz cijele Hrvatske, na jedinstveni broj Zelenog telefona: 072 123 456. Do danas, na Zeleni telefon zaprimljeno je čak 39478 prijava zabrinutih građana.

Zeleni telefon bilježi mnogobrojne uspješne suradnje i partnerstva s javnim službama i državnim tijelima u zaštiti okoliša i prirode, međutim, velik je broj i manje uspješnih suradnji. Ovo je bio izravan povod udruga članica Mreže Zelenih telefona za zajedničkom analizom dosadašnjeg rada, s fokusom na prepreke i probleme u rješavanju prijava građana.

Iako od županije do županije postoje razlike u postupanju nadležnih službi, generalna ocjena suradnje je prosječna, solidna trojka.
Odličnu ocjenu, nažalost, zaslužuju tek pojedine službe, isključivo zbog pojedinaca koji odgovorno obavljaju svoj posao te su uvijek dostupni u pružanju informacija.

Rezultati anketa i intervjua jasno upućuju kako većina nadležnih institucija i službi ima nedostatne financijske, materijalne i ljudske resurse te ih to ometa u učinkovitom svakodnevnom radu.

Osim gore navedenih problema ustanovili smo potrebu za:

  • poboljšanjem stanja na području međusektorske suradnje i i umrežavanja te za stvaranjem dodatnog povjerenja i suradnje svih dionika u zaštiti okoliša radi razmjene iskustava i boljeg razumijevanja uloge svakog dionika u svojem radu i općenito položajem u društvu kao cjelini
  • edukacijom predstavnika nadležnih službi, ali i građana iz raznih područja
  • poboljšanjem transparentnosti i učinkovitosti u radu nadležnih službi
  • stvaranjem povjerenja od strane građana

Publikacija je dostupna na: https://ia601503.us.archive.org/11/items/PartnerstvaZaOkolisBook23012016/Partnerstva%20za%20okolis_book-23012016.pdf

Ova publikacija nastala je u okviru projekta “Partnerstva za okoliš: Razvoj kapaciteta u zaštiti okoliša javnog i civilnog sektora u Hrvatskoj kroz primjenu servisa Zelenog telefona” kojeg financira Europska unija a sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske i Primorsko-goranska županija

Sadržaj ovog priopćenja isključiva je odgovornost Pan-a, udruge za zaštitu okoliša i prirode i ni na koji se način ne može smatrati da odražava gledišta Europske unije i Ureda Vlade Republike Hrvatske za udruge.

Oznake:

Komentari su zatvoreni

Nije moguće komentirati ovaj post.

IZDVOJENE NOVOSTI »

Započela provedba novog projekta – Free Korana River

Započela provedba novog projekta – Free Korana River

U sklopu projekta ćemo mapirati i kategorizirati sve barijere u slivu rijeke Korane, s općim ciljem postavljanja temelja za buduće uklanjanje što većeg broja...

 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kraj projekta JEDRO

Projekt “JEDRO – Javne politike za održivi društveni razvoj: voda, energetika, otpad” završava se 29.10.2023. Pune tri godine istraživačko-zagovarački...

 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ministarstvo mora surađivati s civilnim društvom da bi energetske zajednice zaživjele!

Energetske su zajednice važne jer predstavljaju potencijal za demokratizaciju energetskog sektora kroz okupljanje većeg broja građanki i građana koji sami proizvode...