Pozivamo vas na BUVLJAK KOD EDISONA vol.3
Povodom Europskog tjedna smanjenja otpada i konzumerističkog Crnog petka, Buvljak kod Edisona u svom trećem izdanju poziva na održivi odnos s modom, racionalnu...
U prvih šest mjeseci 2024. godine putem servisa Zeleni telefon udruga Eko Pan zaprimila je 14 prijava.
U odnosu na isti period prethodne godine, to je gotovo 60% manje prijava. Voljeli bismo vjerovati da se broj okolišnih problema uistinu smanjuje, no nažalost, svjesni smo da to nije slučaj. Nije nam poznato što je stvarni razlog, no izražavamo nadu da građani nisu postali rezignirani prema stanju okoliša niti sumnjaju u našu predanost radu na rješavanju okolišnih problema.
U prvoj polovici tekuće godine zaprimili smo po tri prijave bespravne gradnje i sumnje u onečišćenje zraka, tri prijave vezane uz vode te dvije prijave otpada odbačenog u okoliš. Građani su nam se javili i vezano uz zelenilo, tlo i životinje.
Što se tiče konkretnog sadržaja prijava, prema kategorijama to izgleda ovako:
Ističemo i jednu prijavu koja nas je razveselila: u Belajskim poljicama (Općina Barilović) rode grade novo gnijezdo. 🙂
Potreba da se o okolišnim problemima komunicira izravno evidentna je u činjenici da je preko 57% prijava zaprimljeno telefonski, dok je nešto više od 28% prijava zaprimljeno putem e-pošte, te dvije prijave putem društvenih mreža.
U preko 57% slučajeva identitet prijavitelja nam je poznat, no ta informacija ostaje samo u našoj evidenciji i ne komunicira se dalje prema tijelima javne vlasti niti prema javnosti. S tim u vezi moramo istaknuti da smo se našli u situaciji da tijelo javne vlasti od nas traži podatak o identitetu prijavitelja, pravdajući taj zahtjev potrebom u mogućem sudskom postupku.
No kao i uvijek, garantiranu anonimnost smo zaštitili time što se kao prijavitelj potpisuje Eko Pan te se sva dalja komunikacija odvija izravno sa nama.
Kada govorimo o identitetu prijavitelja, moramo istaknuti još jedno nelijepo iskustvo. Naime, postupajući po našoj prijavi, tijelo javne vlasti, koje nećemo imenovati, ustanovilo je da se radi o neutemeljenoj prijavi, te nas pozvalo “da prije svake slijedeće prijave provjeriimo vjerodostojnost prijavitelja”. Stoga i u ovom izvješću ističemo ono što smo naveli u svom odgovoru tijelu javne vlasti: “Mi nemamo načina provjeravati vjerodostojnost prijavitelja, već eventualno samo određenih činjenica koje nam prijavitelji dostavljaju, a koje su relevantne za samu prijavu… Svaku prijavu i upit shvaćamo ozbiljno, a u daljnjem postupanju prema nadležnim tijelima prijava se može ocijeniti utemeljenom ili ne. Kad bismo u startu prijave ocijenili nevjerodostojnima to bi značilo da omalovažavamo građane, a to ne želimo niti smijemo…”
U 4 od 14 zaprimljenih prijava uloga servisa Zeleni telefon bila je davanje savjeta i informacija, dok u više od 71% prijava sudjelujemo izravno u adresiranju prijavljenih okolišnih problema prema nadležnim tijelima javne vlasti.
Očekivano, prednjače prijave sa područja Karlovačke županije.
I za kraj, u ovom polugodištu smo bili malo uspješniji, sa 57% riješenih prijava, što je u istom periodu prethodne godine iznosilo 47%.
Zeleni telefon nastavlja biti servis dostupan građanima za izravno komuniciranje okolišnih problema, za neizravan kontakt sa tijelima javne vlasti, za savjete i informacije, za zajedničke napore usmjerene ka očuvanju i poboljšanju sastavnica okoliša.
Komentari su zatvoreni
Nije moguće komentirati ovaj post.