Za kraj godine Zimska šumska škola s prespavancem :)
U Klijancu i Pupu godinu smo završili Zimskom školom – boravkom na Vinici. Ova aktivnost održala se u okviru projekta Šumska škola Klijanca i Pupa koji...
Na Zeleni telefon udruge Eko Pan – Karlovac u razdoblju od 01.07. – 30.09.2019. godine zaprimili smo ukupno 21 prijavu građana.
Ovo tromjesečje mogli bismo nazvati mjesecima Vode, s obzirom da se najviše poziva odnosi se na vode, oko 52% (11 prijava), zatim otpad oko 19% (4 prijave). Po jednu prijavu imamo iz kategorije rudarenje, zrak, životinje i buka, te dvije iz kategorije razno.
Ono što potiče veliki stupanj zabrinutosti jest što se sve te prijave koje su vezane uz vode odnose na njihovo onečišćenje i zagađenje otpadnim vodama, ponajviše ispuštanjima koja dolaze iz septičkih jama i kanalizacija.
Voda je neophodna za život čovjeka i opstanak okoline koja je bitna za opstanak čovjeka. Smatramo da trebamo početi postavljati pitanja kakvu to vodu pijemo, u kakvoj se to vodi kupamo i s kakvom to vodom uzgajamo hranu, što neminovno dovodi do pitanja kakvu to zapravo kvalitetu života živimo?
Nadalje, što se tiče područja na koje se odnosi prijava, u najvećem dijelu zastupljena je Karlovačka županija sa oko 60%, zatim nepoznato sa oko 30% (razlog tome su pozivi informativnog karaktera) i Ličko-senjska 10%. Najviše prijava odnosi se na grad Karlovac (5), Ogulin(2) i po jedan poziv za Barilović, Josipdol, Slunj, Netretić, Novalja, Duga Resa, Perušić, sve za ruralno područje.
Uloga ZT najviše se odnosila na izravno sudjelovanje (12), a zatim na davanje savjeta i informacija (6) i posredovanje (2).
Po ulozi, primjećujemo da sve više građana svoje povjerenje u rješavanju slučajeva problema u okolišu povjerava udruzi, a sve manje su voljni tim problemima se i sami pozabaviti.
Smatramo da bi građani trebali preuzeti veću incijativu u tom pogledu, posebice kad je riječ o njihovom mjestu življenja.
Vrijeme od 1 dan potrebno je za rješavanje poziva u kojima je uloga ZT davanje savjeta i informacija, kojih je 6 (osim kad se informacija dobiva putem prava na pristup informacijama gdje je potrebno dulje vrijeme zbog sudjelovanja nadležnih institucija).
Vrijeme rješavanja duže od 30 dana zabilježeno je u 3 slučaja, a vrijeme 1- 8dana, duže od 8 dana i kraće od 30 dana u po jednom slučaju za svaki vremenski interval.
Prijave zaprimamo putem besplatnog telefona 072, telefona (mobilni), e-maila, Facebook stranice i osobnog dolaska u prostorije Pana.
Putem e-maila obično stižu prijave koje su povezane sa mapom događaja ili slikama.
Vezano uz identitet pozivatelja primjećujemo porast poznatih, kojih je 16, u odnosu na nepoznate, kojih je 5.
Zasupljenost u spolu pozivatelja ostaje jednaka, te je svaki spol zasupljen u istom omjeru, 10:10.
U najvećem postotku od više od 40% (9) je neriješeno vrijeme rješavanja, što znači da se još uvijek čeka odgovor nadležne institucije.
Pravo na pristup informacijama korišteno je u 2 slučaja.
U slučajevima kad je potrebno sudjelovanje nadležnih institucija, ono što je zajedničko jest, još uvijek nedovoljna komunikacija i nezainteresiranost službi za rješavanje slučajeva po prijavi. Često susrećemo i prebacivanje nadležnosti i oduglovačenje postupka.
S obzirom da je kao novost ove godine uveden Državni inspektorat, postoji jedinstvena e-mail adresa i broj telefona za sve prijave.
Vrijeme odaziva je 2-3mj (1), 16-30dana (1) i 11-15dana (1), te 8 slučajeva u kojima još čekamo odaziv.
Status od sveukupno 21 prijavu u razdoblju od 01.07.2019. do 30.09.2019, 13 prijava je rješeno. Ostale otvorene (8) prijave nastavit će postupak riješavanja.
Komentari su zatvoreni
Nije moguće komentirati ovaj post.