Početna » Novosti » SJEDNI, TRI! Ocjena i analiza suradnje Zelenih telefona Hrvatske, nadležnih službi i građana u zaštiti okoliša i prirode

 

SJEDNI, TRI! Ocjena i analiza suradnje Zelenih telefona Hrvatske, nadležnih službi i građana u zaštiti okoliša i prirode

 

Sve je počelo prije 26 godina s idejom o pokretanju telefonske linije na koju građani mogu prijaviti problem u okolišu ili dati prijedloge, a dežurni na telefonu prenose informaciju nadležnim institucijama. Tri godine kasnije ideja je, pod nazivom Zeleni telefon, realizirana u Zagrebu, u udruzi Zelena Akcija.

Danas čak 10 udruga za zaštitu okoliša, okupljenih u Mrežu Zelenih telefona, prima prijave građana iz cijele Hrvatske, na jedinstveni broj Zelenog telefona: 072 123 456. Do danas, na Zeleni telefon zaprimljeno je čak 39478 prijava zabrinutih građana.

Zeleni telefon bilježi mnogobrojne uspješne suradnje i partnerstva s javnim službama i državnim tijelima u zaštiti okoliša i prirode, međutim, velik je broj i manje uspješnih suradnji. Ovo je bio izravan povod udruga članica Mreže Zelenih telefona za zajedničkom analizom dosadašnjeg rada, s fokusom na prepreke i probleme u rješavanju prijava građana.

Iako od županije do županije postoje razlike u postupanju nadležnih službi, generalna ocjena suradnje je prosječna, solidna trojka.
Odličnu ocjenu, nažalost, zaslužuju tek pojedine službe, isključivo zbog pojedinaca koji odgovorno obavljaju svoj posao te su uvijek dostupni u pružanju informacija.

Rezultati anketa i intervjua jasno upućuju kako većina nadležnih institucija i službi ima nedostatne financijske, materijalne i ljudske resurse te ih to ometa u učinkovitom svakodnevnom radu.

Osim gore navedenih problema ustanovili smo potrebu za:

  • poboljšanjem stanja na području međusektorske suradnje i i umrežavanja te za stvaranjem dodatnog povjerenja i suradnje svih dionika u zaštiti okoliša radi razmjene iskustava i boljeg razumijevanja uloge svakog dionika u svojem radu i općenito položajem u društvu kao cjelini
  • edukacijom predstavnika nadležnih službi, ali i građana iz raznih područja
  • poboljšanjem transparentnosti i učinkovitosti u radu nadležnih službi
  • stvaranjem povjerenja od strane građana

Publikacija je dostupna na: https://ia601503.us.archive.org/11/items/PartnerstvaZaOkolisBook23012016/Partnerstva%20za%20okolis_book-23012016.pdf

Ova publikacija nastala je u okviru projekta “Partnerstva za okoliš: Razvoj kapaciteta u zaštiti okoliša javnog i civilnog sektora u Hrvatskoj kroz primjenu servisa Zelenog telefona” kojeg financira Europska unija a sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske i Primorsko-goranska županija

Sadržaj ovog priopćenja isključiva je odgovornost Pan-a, udruge za zaštitu okoliša i prirode i ni na koji se način ne može smatrati da odražava gledišta Europske unije i Ureda Vlade Republike Hrvatske za udruge.

Oznake:

Komentari su zatvoreni

Nije moguće komentirati ovaj post.

IZDVOJENE NOVOSTI »

POČELO JE, POČELO :)

POČELO JE, POČELO :)

Početkom veljače Klijanac i Pup sa štićenicima Centra za pružanje usluga u zajednici – Banija proveli su prekrasno zimsko poslijepodne na dragom nam Martinščaku. I...

 
Uspješno završen projekt kartiranja barijera na rijeci Korani

Uspješno završen projekt kartiranja barijera na rijeci Korani

Na Korani zabilježene čak 74 umjetne barijere, što je približno jedna barijera na svaka dva kilometra riječnog toka Udruge Zelena akcija iz Zagreba i Eko Pan...

 
Za kraj godine Zimska šumska škola s prespavancem :)

Za kraj godine Zimska šumska škola s prespavancem :)

U Klijancu i Pupu godinu smo završili Zimskom školom – boravkom na Vinici. Ova aktivnost održala se u okviru projekta Šumska škola Klijanca i Pupa koji...